Mieć pomysł na biznes to jedno, ale pozyskać klientów to już całkiem inna historia. Jeżeli zdecydowałeś się na założenie swojego startupu, a nie dysponujesz dużym budżetem na jego promocję, pamiętaj o pięciu podstawowych krokach. Nie powinno ich zabraknąć, gdy planujesz launch swojego produktu. 

Zadbaj o kreatywność w proponowanych rozwiązaniach, tak aby zaciekawić swoich odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji. Do dzieła! 



5 pierwszych kroków marketingu w startupie

  1. Strategia i plan działań

    Zacznij od przygotowania dobrej strategii marketingowej. Zanim się za to zabierzesz, określ cele, jakie chcesz osiągnąć oraz zasoby osobowe i finansowe, które możesz na to przeznaczyć. Ważne jest, aby strategię marketingową traktować jako część strategii rozwojowej i skonstruować ją tak, aby można było ją na bieżąco dostosowywać do sytuacji na rynku. 

  2. Key visual

    Stwórz key visual tj. przewodnik identyfikacji wizualnej swojej firmy. Dzięki temu zapewnisz marce spójność graficzną, którą klienci bardzo lubią i zaczniesz budować rozpoznawalność od samego początku. Jest to krok bardzo ważny, niestety często pomijany w ferworze launchu firmy. Ale od czego są agencje? 😉

  3. Strona internetowa

    Przygotuj stronę internetową lub chociażby prosty landing page. To główne źródło informacji o Twoim produkcie czy usłudze i tu będziesz kierować ruch z kampanii digital. Upewnij się, że CRM strony daje Ci możliwość wprowadzania edycji i rozwijania strony. To wizytówka Twojej firmy, a o pierwsze wrażenie warto zadbać.

  4. Social media

    Załóż profile na tych platformach społecznościowych, które pomogą Ci osiągnąć zakładane cele. Określ styl komunikacji i kwestie wizualne, aby profile wyglądały spójnie. Nie działaj ad hoc, planuj posty z wyprzedzeniem. Dbaj o regularny kontakt ze swoimi obserwatorami, odpowiadaj na komentarze i wiadomości - zbudujesz tym zaangażowaną społeczność. Te wszystkie elementy zaprocentują w przyszłości.

  5. Reklamy digital

    Jeżeli masz już spójny branding, dobrą stronę internetową i założyłeś profile w mediach społecznościowych - teraz czas na dotarcie z informacją o Twojej firmie szerzej! Dobrze (słowo klucz!) ustawione kampanie digitalowe zwiększą ruch na stronie i w social mediach, a tym samym dotarcie do potencjalnych klientów. 

Wskazane w artykule kroki to elementy, których nie powinno zabraknąć, gdy wchodzisz ze swoim produktem czy usługą na rynek. Oczywiście nie musisz się ograniczać i możesz zrobić więcej np. pokusić się o działania PR i rozpocząć nawiązywanie relacji z mediami. Lista nie jest zamknięta, uzależniona jest też od branży i produktu, jaki wprowadzasz na rynek. Do Ciebie należy decyzja, czy robisz to swoimi zasobami, czy też rozpoczniesz współpracę z agencją marketingową.

Potrzebujesz wsparcia w stworzeniu strategii marketingowej dla swojego startupu? A może interesuje Cię tylko jeden z wymienionych w artykule obszarów? Napisz do nas, przeanalizujemy Twoje cele marketingowe i przygotujemy plan działań.